بیات منش:

 از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای توسعه متوازن شهر استفاده می‌کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اجرای پروژه کمربندی شمالی زنجان موجب توسعه متوازن این شهر و حل مشکل ترافیکی آن خواهد شد.

بیات منش به پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان که جزو پروژه‌های مصوب ریاست جمهوری به استان است اشاره کرد و گفت: طول این پروژه ۲۵ کیلومتر است.

او بابیان اینکه در حال مطالعه و تجهیز کارگاه هستیم و این پروژه برای اجرا به تنهایی به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: طبق دستور رئیس جمهور اعتبار این پروژه از محل ارزش افزوده منابع مالی استان زنجان تأمین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بابیان اینکه کل اعتباری که برای پروژه‌ها از تمام منابع تخصیص پیدا می‌کند ۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: تأمین سه هزار میلیارد تومان با نرخ روز برای اجرای پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد، اما با برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای این پروژه، زمانبندی چهارساله بر اساس تأمین منابع مالی استانی تعریف شده است.

بیات منش می گوید: منابع مالی پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان از محل ارزش افزوده زمین‌هایی که در کنار این کمربندی ساخته می‌شود، استفاده خواهد شد و در این میان موافقت‌ها از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته شده و در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه منابع مالی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان امسال افزایش یافته است، گفت: به لحاظ اعتباری ۸۰ درصد اعتبارات ملی در حوزه راه افزایش یافته است.

مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان با تأکید بر اینکه اعتبار برای اجرای ۸ پروژه راهسازی در این استان طی سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان بود، گفت: امسال این اعتبارات به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که تاکنون ۸۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته و تا پایان سال هم ۱۵ درصد باقی مانده تخصیص می‌یابد.

بیات منش با تأکید بر اینکه پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان برای مرکز استان حیاتی است، گفت: پیشران توسعه استان مرکز استان است چراکه وقتی شهر زنجان توسعه یابد استان هم به تبع آن ترقی و پیشرفت می‌کند.

او می گوید: با اجرای این پروژه بسیار مهم، مشکل ترافیکی شهر زنجان حل می‌شود و باعث جذب گردشگر به مرکز استان خواهد شد.

غرب شهر زنجان توسعه متناسبی نداشته است

مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان می گوید: غرب شهر زنجان نسبت به قسمت شرقی آن توسعه متناسبی ندارد و شرق زنجان که به سمت تهران است توسعه یافته‌تر از غرب است.

به گفته بیات منش دسترسی‌های مناسبی به راه‌های برون شهری در غرب شهر زنجان وجود ندارد و این عوامل سبب شده تا زمین‌ها قیمت و ارزش افزوده لازم را نداشته باشند و سرمایه گذاران اشتیاقی برای سرمایه گذاری در این منطقه نداشته باشند.

او گفت: بهترین زمین‌ها، بهترین پوشش‌های گیاهی مناسب، هوای پاک و آب تمیز که از سد تهم تأمین می‌شود در غرب شهر زنجان واقع شده اما به دلیل نبود دسترسی راه مناسب به بیرون شهر باعث شده تا ارزش افزوده به زمین نداشته باشیم و منطقه غرب شهر زنجان توسعه پیدا نکند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه عدم توسعه یافتگی غرب شهر زنجان مشکلات و هنجار‌های اجتماعی در آینده را به دنبال دارد، گفت: در این راستا پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان از اهداف عالی طرح جامع شهر زنجان بوده و تعریف شده و در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد که این طرح با قوت بیشتری دنبال شود و در بازه زمانی ۴ ساله تمام خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.